Thursday 17 March 2011

XANZWHITE KOSMESEUTICAL - RM 139.00

Kecantikan yang dicetuskan menerusi sains..
• Berkesan untuk mencerahkan kulit
• Memperbaiki struktur dan warna kulit yang kusam dan tidak sekata
• Mengatasi masalah hiper-pigmentasi seperti melasma, jeragat dan tompok gelap.
• Menjadikan kulit halus, sihat dan subur
• Perlindungan sinaran UV dan radikal bebas
• Anti-keradangan
• Mengekalkan kelembapan dan kesegaran kulit.
 
1 Set XANZWHITE Kosmeseutikal mengandungi:- i.  Clarifying Cleanser
ii.  Refreshing Lotion
iii. Multiaction Tratment Cream
iv. Lightening Fluid with SPF15
 
CLARIFYING CLEANSER
Membersih serta menanggalkan kotoran dan solekan sekaligus menyerlahkan kulit agar lebih bersig, segar dan lembut disamping mengecutkan saiz pori-pori kulit, Bioaktif TL041 bertindak menjerap di permukaan kulit yang terdiri dari sel-sel mati, untuk mempercepatkan proses pengantian sel muda,

REFRESHING LOTION
Mengekalkan imbangan lembapan semulajadi, kesegaran, pH, dan memelihara kulit dengan antioksida yang berupaya melindungi kulit daripada bahan radikal bebas. KOmposisi Bioaktif TL041 menjerap ke sel-sel kulit yang mempunyai parut dan pigmentasi yang tidak rata.

MULTI ACTION TREATMENT CREAM
Losyen bergel dirumus khas bagi mengembalikan dan mencerahkan kulit secara semulajadi yang mengandungi seratus peratus herba dan bebas daripada bahan kimia. Proses pertukaran dan hayat sel kulit manusia adalah diantara 28 hinga 40 hari proses regenerate dan retreatement sel-sel kulit diketahui banyak berlaku secara semulajadinya pada waktu malam. Untuk krim rawatan ini kandungan Bioaktif TL041 adalah yang tertinggi sekali untuk memberikan kesan yang terbaik waktu proses regenerate dan retreatment berjalan. Kesan ini dapat dirasakan, apabila bngun pada keesokan padi pengguna akan mendapati kehalusan dan kelembutan kulit adalah berbeza berbanding siang sebelumnya.

LIGHTHENING FLUID with SPF15
Diformulasi bagi melindungi kulit dari sinaran matahari UV matahari diperkaya dengan SPF 15 (Sun Protection Factor) selain bertindak sebagai mengekalkan lembapan kulit yang berkekalan. Waktu ini Bioaktif TL041 dengan komposisinya bertindak memperlahan dan menghalang pembentukan melanin yang mempengaruhi pigmentasi kulit.

Berhati-hati dengan kesan sampingan produk kecantikan masa kini!
Bebas mercuri, hidrokuinon dan bahan bahaya lain
Cosmetic dari penyelidikan, menggunakan bahan herba tempatan-halia
Melalui penyelidikan / R&D melibatkan kos jutaan ringgit
Jom ketahui bagaimana XANZWHITEdihasilkan.
Apa tunggu lagi, gunalah XANZWHITE.. bukan yang lain!

LAGI INFO TENTANG XANZWHITE & CARA MENGGUNAKANNYA
Apa itu Kosmeseutical? Kosmeseutikal, satu inovasi dalam industri kecantikan negara gabungan dari kosmetik dan farmeseutikal/ terapeutikal. Penemuan ini pertama kalinya diperkenalkan di Malaysia setelah lama melalui kajian makmal dan penyelidikan oleh para saintis dari SIRIM.Bersandarkan kekuatan hasil penemuan saintifik, produk yang mengandungi Bioaktif TL041 telah dipatenkan dan dinamakan sebagai Kosmeseutikal Xanzwhite.

Xanzwhite inovasi terkini dalam bidang kecantikan Xanzwhite merupakan satu penemuan baru dan inovatif dalam industri kecantikan Negara yang telah diperkenalkan dipasaran. Ia terhasil dari kajian saintifik menggunakan kaedah bioteknologi yang termoden oleh sekumpulan saintis, jurutera dan pakar penyelidik tempatan yang penuh dedikasi dan optimis untuk menghasilkan produk yang bermutu dan selamat di pasaran. Setelah hampir empat tahun produk dikaji secara mendalam dan penuh teliti terhasillah Xanzwhite Kosmeseutikal series ini. Produk ini bukan sahaja lain dan unik berbanding produk-produk yang ada dipasaran, bahkan ia terlalu istimewa unutk diperbandingkan dengan yang lainnya.
XANZWHITE  selamat. Selain memperkenalkan kaedah KOSMESEUTIKAL iaitu gabungan kosmetik dan terapeutik dalam mencerahkan kulit, ia juga bertindak hebat dengan cara yang selamat iaitu merencat aktiviti enzim tyrosinase yang memainkan peranan penting dalam menghasilkan melanin di sel kulit. Melanin merupakan bahan aktif di kulit yang terhasil akibat pendedahan kepada cahaya yang berlebihan dan ini menentukan kecerahan kulit seseorang. Keberkesanan produk ini juga telah dibuktikan melalui penyelidikan dan ujian secara in vitro dan in vivo dan memberi keputusan yang sangat positif seperti yang dikehendaki. Bahkan juga produk berasaskan bahan neutral ini tidak memberi sebarang kesan sampingan dan selamat untuk diguna oleh semua. Ia tidak mengandungi bahan-bahan bahaya dan toksik seperti Hidrokinon, SLS, Sulfur atau Kojjic Asid yang meninggalkan kesan sampingan dan mudarat kepada pengguna. Tidak juga mengandungi bahan-bahan hasil dari haiwan seperti placenta dan gelatin yang diragui kebersihannya.


Keberkesanan Kosmeseutikal
XANZWHITE
Diketahui umum proses penggantian atau hayat sel kulit adalah hanya dalam tempoh 28-40 hari sahaja, dan proses yang dikenali sebagai premature skin ini amat banyak berlaku waktu diri kita berehat tidur di waktu malam. Sementara proses pertukaran warna kulit pula kepada lebih gelap disebabkan terdedah kepada cahaya matahari adalah dalam tempoh 48 jam selepas terkena sinaran UV atau cahaya. Oleh itu Kosmeseutikal
Xanzwhite telah dibuat khusus untuk mertindak dengan cemerlang berdasarkan sifat dan proses semulajadi kulit dengan cara yang tidak mnyakitkan atau menyebabkan kecederaan serta kerosakan kepada struktur kulit. Perubahan demi perubahan kepada struktur kulit dapat dilihat dan dirasa selepas satu minggu penggunaan, kesan terbaik dapat dilihat biasanya minggu keenam. Pembentukan kulit yang lebih lembut, tekstur yang seragam, tone warna lebih cerah, pori-pori lebih halus dan tegang adalah diantara hasil dari keberkenasanan Kosmeseutikal Xanzwhite. Namun tempoh sebenar keberkesanan adalah amat bergantung kepada jenis kulit penguna dan juga kaedah pemakaian produk ini.


Pengguna Produk Pengelupasan atau Pelunturan.
Pengguna yang sebelumnya menggunakan produk kosmetik yang menyebabkan pengelupasan atau pelunturan adalah dinasihatkan untuk BERHENTI dalam tempoh sekurang-kurangnya satu minggu sebelum mengunakan produk Kosmeseutikal Xanzwhite.

Cara Penggunaan Yang Berkesan Kosmeseutikal
XANZWHITE
Untuk memastikan keberkesanan proses pencerahan kulit, tidak boleh dicampurkan dengan bahan-bahan kosmetik pemutihan atau pencerahan lain disebabkan setiap produk Xanzwhite
mengandungi komposisi Bioaktif TL041 yang berlainan. Sapuan yang nipis, rata dan sekata akan memberi kesan yang lebih baik.

Kulit Bermasalah
Kepada kulit bermasalah seperti, kesan melecur hidrokuinon, berminyak, jerawat, berparut dan tone tidak sekata dijangkakan akan memberi sedikit tindakbalas pretreatment kepada melanin pada peringkat awal penggunaan. Namun kesan ini biasanya hanya pada awal penggunaan sahaja, penggunaan yang berterusan akan memberi kesan yang baik untuk kulit.

Cara Penggunaan
Dinasihatkan untuk diguna di kawasan muka serta leher.

Bahan dan Kesan Sampingan
Ini adalah produk sediaan secara semulajadi berasaskan air, bebas minyak, alcohol, bahan kimia dan bahan-bahan daripada haiwan. Tiada kesan tindakbalas sampingan bagi penggunaan Kosmeseutikal Xanzwhite.

Keberkesanan Kosmeseutikal
XANZWHITE
Perubahan demi perubahan kepada struktur kulit dapat dilihat dan dirasa selepas satu minggu penggunaan, kesan terbaik dapat dilihat biasanya pada minggu ke enam. Pembentukan kulit yang lebih lembut, tekstur yang seragam, tone warna lebih cerah, pori-pori lebih halis dan tegang adalah di antara hasil dari keberkesanan Kosmesuetikal Xanzwhite
, Namun demikian tempoh sebenar keberkesanan adalah amat bergantung kepada jenis kulit pengguna dan juga kaedah pemakaian produk ini.

Ujian Praklinikal dan makmal.
Ujian keberkesanan telah dilakukan secara in vivo dan in vitro dengan menggunakan pengguna terdiri lebih dari 100 orang pengguna dari pelbagai latarbelakang berbeza dari sudut usia, jenis kulit, jantina dan juga pekerjaan dalam tempoh 4 tahun kajian. Melalui ujian –ujian praklinikal dan ujian makmal yang dilakukan terhadap kulit mereka didapati memberkan keputusan positif yang cemerlang dengan Xanzwhite, dimana lebih 90% daripada mereka memberikan keputusan yangs angat dikehendaki. Selebihnya memberikan keputusan yang dianggap baik tetapi tidak mencapai kehendak kajian disebabkan kesalahan penggunaan, kerosak yang terlalu kritikal oleh hidrokuinon dan juga tidak menepati jadual pemeriksaan makmal.

Pengguna
Tiada halangan untuk penggunaan disemua peringkat usia dan juga ibu mengandung, sebaik-baiknya dimulakan ketika usia remaja.


 (Ini juga boleh didapati di Al Birru Enterprise)

No comments:

Post a Comment